18 Mart 2010 Perşembe

KASABANIN EN ŞIK DEVİ - JULIA DONALDSON, AXEL SCHEFFLER


Yıldırım Türker çevirisiyle nefisi bir 3-6 yaş kitabı. George, kasabadaki en kötü giyimli devdir. Bir gün dev ölçülerinde giysiler yapan bir terzi görür ve oradan çok şık bir gömlek, pantalon, kemer, kravat, çorap ve ayakkabılar alır. O artık kasabanın en şık devidir.
Şarkılar söyleyerek evine doğru giderken, yardımına ve onun giysilerine muhtaç zürafa, fare ailesi, tilki, keçi ve köpeğe yardım eder, yardım ederken giysilerini de vermesi gerekir.
Evine varamadan geri dönmek zorunda kalır yeni giysiler almak için, fakat terzinin kapısında eski geceliği ve sandaletlerini görünce fikir değiştirir, yine onları giymeye karar verir.
Güzel giysileri olmadan evine döner, evinde yardım ettiği hayvan dostlarının ona bir sürprizi vardır.

Güzel bir dostluk, yardımseverlik, alçakgönüllülük hikayesi. Çizimler sanat eseri. Zaten Axel Scheffler hem Değnek Adam'da hem Pırtık Tekir'de beğenimizi kazanmıştı. Ada artık kitapları görünce "aaaaaa, bu değnek adamdaki kediden" "ya da bu pırtık tekir köpeği ile bunun köpeği ikiz mi?" diye soruyor. Bir çok sevimli detay var.
Julia Donaldson da güzel mesajları olan hikayeler yazıyor.

Çeviri de hem şiirsel hem açık, mani ya da tekerleme gibi dizeler var. Bu anlamda Yıldırım Türker de gözdemiz (Tostoraman'ı da o çevirmişti, gerçekten çok iyi bir çeviriydi.)


8 yorum:

  1. Oğlum için önerebileceğin 7 -8 yaş çocuk kitabı varsda öğrenmek isterim.
    Ben Ayla Çınaroğlu'nun kitaplarını çok beğenirim.
    Sevg,ler Meral'cim ...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba
    Ben sizin cikolatacikolata.blogspot adresinizi takip ediyordum. Ama şimdi neden ulaşamıyorum acaba? Bilgilendirirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  3. cikolatacikolatayı sildim.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba cevap yazdığınız için teşekkür ederim. Peki kitap paylaşımlarını yaptığınız yeni bir adres var mı? Bilgilendirirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  5. haruki murakamiyi kafka tamurayla pek sevemedim daha doğrusu hala ortasındayım sen seviyor musun hangi kitabını okusam merak da ediyorum tavsiye edebilir misin
    mine.tozanlioglu@yahoo.com.tr

    YanıtlaSil
  6. Benim adım Rusya'dan Bayan Nadia Albert, Ve ben bugün Kredi ödünç alan Bay Russ Harry'nin yardımıyla mutlu bir kadınım. Kredi arayan herkesi bu Kredi şirketine yönlendireceğim. Bana ve aileme mutluluk verdi, 2 çocuklu bekar bir anne olduğum için hayatımın her yerine başlamak için 500.000,00 dolarlık bir krediye ihtiyacım vardı. Bu dürüst ve tanrı bir kredi ile bana yardım eden adam kredi borçlandırıcıdan korktum 500.000,00 ABD Doları, düşük bir oranda. O, Tanrı'dan korkan bir adamdır, eğer krediye ihtiyacınız varsa ve krediyi geri ödeyecekseniz lütfen onunla iletişime geçin Via E-mail-Elegantloanfirm@hotmail.com / Whatsapp numarası + 393511617486

    YanıtlaSil